مرکز پاورپوینت اکران

پاورپوینت مهندسی پاورپوینت پزشکی پاورپوینت انسانی پاورپوینت درسی پاورپوینت هنر پاورپوینت آموزشی پاورپوینت عمومی

اطلاعیه فروشگاه

در صورت بروز هرگونه مشکل در خرید فایل، داشتن سوال، پیشنهاد، انتقاد، مشاهده فایل انحصاری خود در فروشگاه و نیز سفارش ساخت پاورپوینت جدید، به شماره تلفن 09141594468 پیامک بزنید تا سریعا رسیدگی شود.

دانلود مقاله درباره اهميت کلسيم در دوران بارداري

 

 

 

 

 

این فایل تایید کیفی شده، نیاز شما را کاملا رفع می کند و در زیر قسمتهایی از آن را مشاهده می کنید:

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 2 صفحه


 قسمتی از متن .doc : 

 

‏ا‏هميت کلسيم در دوران بارداري

‏جنين در حال رشد، براي شکل‌گيري و رشد استخوان‌ها، قلب، اعصاب ، مفاصل سالم، ضربان قلب منظم و توانايي انعقاد خون به کلسيم نياز دارد.

‏اگر در طي دورهي ‏بارداري‏ کلسيم به ميزان کافي دريافت نشود، کودک کلسيم مورد نياز خود را از استخوان‌هاي مادر کسب مي‌کند که اين امر ممکن است سلامتي مادر را به خطر بياندازد.

‏مادر گرامي، در دوران بارداري به مقدار کافي از شير و لبنيات ، انواع ماهي ، سبزيجات سبز رنگ ، آجيل و خشکبار استفاده کنيد تا کلسيم مورد نياز جنين خود را فراهم کنيد. همچنين در صورت تشخيص پزشک مي توانيد از مکمل کلسيم نيز استفاده کنيد.

‏طبق نظر متخصصان تغذيه هر خانم باردار بايد 1200 ميلي‌گرم کلسيم به‌طور روزانه دريافت کند. اما تحقيقات جديد نشان مي‌‌دهد به‌طور کلي 1000 ميلي‌گرم کلسيم نياز روزانه‌ي مادر را در طي دوران بارداري تامين مي‌کند؛ زيرا کودک شما نمي‌تواند بيش از اين مقدار جذب کند. بنابراين مادر بايد 4 وعده لبنيات يا غذاهاي حاوي کلسيم در طي روز دريافت کند.البته خانم هاي بارداري که سن آنها زير 18 سال است، بايد روزانه 1300 ميلي گرم کلسيم دريافت کنند.

‏بايد توجه داشت که حتي بعد از تولد کودک يا پايان دوره‌ي ‏شيردهي‏ نيز مادر به کلسيم نياز دارد. بدن انسان به مواد معدني نيازمند است تا به ‏پوکي استخوان‏ مبتلا نشود.

‏چه مواد غذايي ، بهترين منابع کلسيم هستند؟

‏از‏ بهترين منابع کلسيم لبنيات مثل ‏شير‏،‏ ماست، ‏پنير،‏ کشک و قره قوروت و نيز ‏غذاهاي‏ دريايي‏ ‏به‏ ويژه ماهي تن ، کيلکا و ساردين است. ساير منابع کلسيم شامل : سبزيجات برگ سبز ‏مثل‏ ‏کلم‏ پيچ‏ ‏،‏ ‏اسفناج‏ ، ‏کرفس‏،‏ جعفري و ‏نيز‏ ‏شلغم‏ ‏،‏ ‏هويج‏ ‏،‏ زيتون ‏،‏ ‏پرتقال‏ ‏،‏ ‏انگور‏ ، ‏توت‏ فرنگي‏ ‏،‏ ‏خرمالو‏ ‏،‏ ‏کشمش‏ ،‏ ‏بادام‏ ‏،‏ ‏پسته‏ ، ‏بادام‏ زميني‏ ‏،‏ ‏گردو‏ ‏و‏ ‏حبوبات‏ ‏است‏.



پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 16,000 تومان
(شامل 20% تخفیف)
مبلغ بدون تخفیف: 20,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک به هزینه درمان بیماران سرطانی

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
6D65643385847_1656630_1412.zip11.3k